Leverans & retur

Så handlar du

För att handla i vår butik så börjar du med att välja produkt och sedan klicka på ”lägg i varukorgen”. Dina köp ser du sedan längst upp till vänster. När du handlat klart klickar du på ”till kassan”. Du har då fortfarande möjlighet att titta igenom och eventuellt ändra din beställning.

Pris
våra priser är inklusiv moms

Leveranstid

Frakt & leveransvillkor
Hos oss finns två leveransalternativ.
- Hämta i butik 0 kr. Du gör din beställning online men hämtar ut ditt paket i vår fysiska butik.
- Hos oss är det fraktfritt vid köp över 500 kr, handlar du för en lägre summa ligger frakten på ett fast pris 39kr.

Leveranstid
Vi använder oss av PostNord där normal leveranstid inom Sverige är 2-7 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning av en vara och förlängda leveranstider vid högt tryck eller runt högtider.

Hämta i butik
Ditt paket måste hämtas 14 dagar från det att du fått din leveransavisering. När du hämtar paketet så måste du visa legitimation och uppge ordernumret som står på din leveransbekräftelse. Om du inte kan hämta paketet personligen så måste ombudet kunna uppvisa både sin egen och din legitimation. 
För paket som inte löses ut blir du debiterad en avgift på 300 sek för att täcka kostnader för hantering, paketering och frakt.

Betalningsvillkor
Tack vare Klarna Checkout kan du själv välja om du vill betala via faktura, dela upp din betalning eller betala med kort.

Ånger och returrätt
Du har full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit din vara. 
Tiden som du har på dig att ångra köpet kallas ångerfrist. Den börjar löpa dagen efter du tar emot varan. 
Vid returköp ska produkterna vara oanvända och med samtliga etiketter kvar på plagget. 



Kontakta alltid oss först via mail kundtjanst@guldklimpen.se när du vill göra ett byte eller återköp innan du skickar tillbaka varan. Returen är godkänd först när vi mottagit varan och denna är kontrollerad av vår personal. 
Returnerade varor ska skickas tillbaka i liknande emballage som den mottagits i. 
Du står själv för kostnaden för returen till oss.

Du kan även returnera eller byta till annan vara i vår fysiska butik tillsammans med ditt kvitto eller följesedel, med samtliga etiketter kvar på plagget.
Det går bra att byta varor förutsatt att de inte tillhör nedanstående kategorier som p.g.a sin intima natur inte kan bytas.

  • Trosor
  • Set där trosa är en del av ett set,eller ingår i själva plagget
  • Badkläder undantaget bikinibh
  • Självhäftande produkter som skall klistras på huden, om förpackningen är bruten

Reklamationer
Vid en reklamation så kontaktar du alltid oss som första steg till kundtjanst@guldklimpen.se 
Vi tillämpar 
konsumentköplagen som vid hantering av alla reklamationer. 
En produkt kan endast reklameras vid fabrikations- eller ursprungsfel. Det är viktigt att du reklamerar varan inom skälig tid från det att du upptäckt felet så vi i första hand kan avhjälpa felet eller i andra hand ersätta dig med en ny felfri vara.

Frågor
För frågor som rör produkter, leverans, byten eller annat som har med din beställning att göra, kontakta kundtjanst@guldklimpen.se
Har du frågor som rör din betalning, vänligen kontakta klarna.se/kundservice - där hittar du också svar på de vanligaste frågorna.